SD Sjuhärad besökte SD Göteborg | Sverigedemokraterna i Sjuhärad

SD Sjuhärad besökte SD Göteborg

Partidistriktet SD Göteborg håller varje torsdag medlemsmöten i sitt kansli. Torsdagen den 29 mars besökte delar av den nyvalda styrelsen Göteborg för att stifta bekantskap med företrädare för SD Göteborg.

Varje torsdag på Göteborgskansliet har ett ämne och denna gång diskuterade medlemmarna det oprovocerade våldet. Detta efter att en 61-årig man blivit svårt misshandlad i Kortedala.

Det hölls också samtal med styrelseledamöter i SD Göteborg där vi diskuterade samarbete och gemensamma aktiviteter. Vi tog till oss idén om att hålla regelbundna medlemsmöten vilket vi ska komma igång med så fort vi fått tillgång till ett större kansli som vi avser att hyra tillsammans med SD Borås. Göteborgarna tog i sin tur till sig vår idé om att införa en aktivistgrupp som snabbt kan vara på plats i ett bostadsområde för att dela ut information om vad partiet tycker angående en viss händelse. Det kan handla om att ett visst bostadsområde drabbats av många inbrott, då ska vi vara där och dela ut information om partiets kriminalpolitik, det vill säga vad vi vill göra åt de problem som medborgarna upplever.