Replikskifte via mail! | Sverigedemokraterna i Sjuhärad

Replikskifte via mail!

Vare sig BT:s debattredaktör eller ledarredaktion ville publicera min blygsamma replik men den tidigare chefredaktören för BLT mailade mig följande replik på repliken. Jag har en viss förståelse för att man räds ett offentligt replikskifte men nog känns det litet fjuttigt av lokaldraken att inte ge litet utrymme ens på insändarsidan.

Här följer Lars Hjelmstedts replik på min replik Inflation i invektiv:

Svar: SD tar varje tillfälle att få medieutrymme för sin ”ideologi”. Partiets ”patriotism” är dock bara den ena sidan av partiets invandrarfientlighet. Att försöka sig på en debatt med SD om den saken är inte det lättaste. Men så mycket kan sägas som att den sortens patriotism är en hägring. Sverige kan aldrig bli som SD drömmer om. Minsta blick på historien säger oss det. Det finns problem med globaliseringen men SD har inga lösningar. Och det finns ännu större problem med ett isolerat Sverige.
Artikeln handlade dock inte om SD utan om att dagens patriotism tar sig andra uttryck än för ett sekel sedan, nämligen som politiskt skryt. Sverige vägleder världen, är dagens chauvinism. Följ rapporteringen under EU-ordförandeskapet så ska ni se!
L Hjelmstedt